Dag 1 - Presentera mig och min häst

Dag 1 - Presentera mig och min häst
Dag 2 – Det bästa/sämsta med min häst

Dag 3 - Min största rädsla inom hästsport tsm med min häst
Dag 4 - Favoritbilderna på min häst
Dag 5 - Så borstar jag min häst
Dag 6 - Något annorlunda med min häst
Dag 7 - Redskap/utrustning jag inte klarar mig utan när jag rider min häst
Dag 8 - Min hästs vardagsoutfit
Dag 9 - Mitt bästa minne tsm med min bästa häst
Dag 10 - Mina drömmar med min häst
Dag 11 - En bild på stallet och omgivningen där min häst bor
Dag 12 - Det här saknar jag av min häst
Dag 13 - En nytagen bild och 5 punkter som beskriver min häst
Dag 14 - Varför ridningen på min häst får mig att må så bra
Dag 15 - Något jag och min häst har gjort som jag är stolt över


Dag 1 - som ja tidigare skrivit så tänkte ja skriva om Bråka som "min häst" då de är henne ja mest rider och pysslar om osv :)<3

Bråka är en fjording som ni kanske ridigare har sett på bilder, bor på sindarve på gotland och är därför bara in hyrd på blåkulla där ja nu rider alltså :)
Om ja kort ska berätta lite grund så gör ja en liten lista som kan se ut typ följande:
Fullständiga namn: Sindarve Bråka
Smeknamn: Bråka, (Sötnos, Älskling, Underbara)
Uppfödare och ägare: Blenda
Kön: Sto
Färg: Ljusbrunblack
Ras: Fjordhäst
Född: 1994
Mankhöjd: Har inte papper på henne framme nu men hon är iaf C-ponny
E: Hugo 179
U: Sindarve Busan 2784
Ue: Lykke 125
"Bor": Just nu på Blåkulla Ridskola i Västerhaninge men annars på på en gård på gotland som heter Sindarve

Bråka är en väldigt glad ponny som tycker om att hoppa och är även väldigt duktig på dressyr. Vad ja vet så tror ja nog hon går lite körning hemma med Blenda men annars är hon en ganska vanlig ridhäst faktiskt.
Hon har som sagt mycket krut i sig men är man en duktig ryttare kan man ändra de till något bra än att hon bara springer.
Hon är kanske något tjock fortfarande men vi jobbar på de hon och ja tsm varje tisdag och sen rids hon ju flera gånger i veckan också såklart :)
Hon är verkligen väääääärldens snällaste häst! Okej, man måste va lite smart när man ska sadla och ja försöker vänja bort att hon ibland försöker sparka när man ska in i spiltan och sadla för lektion men annars har hon ett hjärta av guld.
Hon är så himla gullig och glad och underbar att man bara dör, seriöst! :p<3
Ja har nog faktiskt aldrig träffat en sån snäll ponny tidigare va ja kan komma på och hon gör aldrig nåt när man rider om man är bestämd.
Man måste alltså bara se till att hon visar respekt för sin ryttare och nu har hon accepterat mej så vi två funkar tillsammans och ja kan kräva väldigt mycket av mej och hon lyssnar och försöker så gott hon kan.<3
Vi två har tävlat en hel del, denna termin bara två hopptävlingar en så länge och första tävlingen vann vi och hade snabbast tid på hela tävlingen vilket ja är mycket stolt över men tyvärr senaste gången gick de lite mindre bra då och va lite nojjig (stavning) och inte riktigt lyssnade på mej så vi vägrade en gång (har ännu inte förstått riktigt varför) och sen tänkte ja att då är de redan kört så kan ta en stor väg och komma om på hindret för att vara schysst och då fick vi också 2 tidsfel så blev inte jättelyckat även om hon va högt över alla andra hindrerna trots att ja fick kämpa lite den dagen... :)
men annars har vi tagit en del guld, både i hoppning och dressyr och sen har ja såklart trillat av en himla massa gånger och allt sånt där som händer i början och hon va ny osv men vi har verkligen utvecklats och hon har utvecklats (!).
känns som ni fått vetat en hel del nu, hoppas någon pallade läsa nånting ^^(a)

men som sagt, hon är världens kanske inte finaste häst till utseendet men inombords är hon super fin!
älskar henne <3


gammal bild men hon är fortfarande ett litet troll men mycket snyggare<3

pussar o kramar tovebeatriceprohorenko.blogg.se ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0